DHL Express Lifestyle Pro společnost DHL Express jsou na prvním místě klienti a řešení jejich potřeb Letos v květnu byl zahájen již 19. ročník Exportní ceny DHL Unicredit, která podporuje a oceňuje úspěchy českých exportérů. Na otázky související s právě touto soutěží odpovídá Luděk Drnec, obchodní ředitel DHL Express pro Českou republiku a Centrální Evropu. DHL Express pro Českou republiku letos slaví významné jubileum, neboť je to už 30 let, co nadnárodní společnost DHL nabízí expresní logistické služby i na českém trhu. Plynule tak v oslavách navazuje na rok minulý, kdy dovršila pomyslnou plnoletost soutěž Exportní cena DHL Unicredit, jejímž iniciátorem byla právě DHL Express pro Českou republiku. Posláním této dnes již prestižní soutěže je především ocenění malých a středně velkých exportních firem v České republice. Čeští exportéři by se však neobešli bez kvalitní právní podpory, a proto i právě pro ně přináší DHL Express exkluzivní nabídku. Jako příznivci webu epravo.cz máte možnost využívat prémiové služby světového lídra v oblasti logistiky za bezkonkurenční ceny. Pro získání 50% slevy na přepravné vyplňte webový formulář na shipping.dhl.cz/epravo a získejte unikátní nabídku pro Vaši společnost. Případně kontaktujte DHL zákaznickou linku, a to telefonicky na čísle 840 103 000 nebo mailem na adresu infolinka@dhl.com. V obou případech stačí nahlásit heslo „EPRAVO“ a pracovníci DHL Vám rádi pomohou získat speciální cenovou nabídku. Jaké byly prvotní motivy, které stály za Exportní cenou DHL UniCredit? Před 19 lety jsme se v DHL Express Česká republika, inspirováni svými kolegy z Irska a Nizozemí, rozhodli motivovat a ocenit malé a střední firmy, které svými exportními aktivitami podporovaly českou ekonomiku, a pomohly ji tak překonat hospodářskou krizi na konci devadesátých let. Naším cílem bylo a nadále je motivovat české vývozce a podpořit je v jejich snaze dobývat zahraniční trhy a získávat nová odbytiště pro své produkty. Existuje tak platforma, kde si exportéři a všichni zájemci o export mohou předávat své zkušenosti, sdílet informace a scházet se na společensko-odborných setkáních, na kterých mohou čerpat exkluzivní informace a data partnerů projektu o současné ekonomické a geopolitické situaci. I letošní již 19. ročník této soutěže poukazuje na úspěchy českých firem, o jejichž produkci je zájem i za hranicemi naší republiky. Loňský exportní ročník byl mimořádně úspěšný. Jaký máte vy, coby logistický odborník, názor na letošní vývoj? Na úspěchu loňského ročníku Exportní ceny se odrazila velmi dobrá ekonomická situace na tuzemském trhu. Česká ekonomika tehdy rostla tempem přesahujícím 4 % a celkově se našim exportérům velmi dařilo. Letos jsou odhady sice nižší, ale ekonomika poroste dál a já věřím, že i nadále se budeme v rámci Exportní ceny setkávat se zajímavými příběhy úspěšných českých exportérů. Každý exportní úspěch je inspirací a velmi pozitivním obrazem pro řadu dalších podniků, které o expanzi na zahraniční trhy teprve uvažují Jakým způsobem můžete českým firmám pomoci prorazit na zahraniční trhy? Fungujeme v oblasti mezinárodní expresní přepravy více než 45 let, de facto jsme obor mezinárodní expresní přepravy vynalezli a troufám si říct, že dokážeme začínajícím exportérům opravdu usnadnit jejich vstup na globální trhy poradenstvím, pokud jde o mezinárodní logistiku a celní služby. Začínající exportéři by vždy měli využít zkušeností firem, které již se zahraničím obchodují a dosahují podnikatelských úspěchů, neboť právě ty jim mohou být dobrým příkladem. Pak jsou to samozřejmě firmy, které poskytují služby podporující export, jako je právě DHL. Pochopitelně mohu rovněž doporučit kontaktování agentury CzechTrade, která jim poskytne i řadu služeb a poradenství a pomocnou ruku v jejich exportních začátcích. Pokud se chcete dozvědět více o soutěži Exportní cena DHL Unicredit, navštivte webové stránky soutěže www.exportnicena.cz. A chcete-li i Vy využívat prémiové služby DHL Express, neváhejte udělat první krok pro zjednodušení a zlevnění logistických služeb, jež umožní rychlou a bezpečnou přepravu Vašich zásilek napříč Českou republikou i bezproblémový kontakt se zahraničím. Navštivte web shipping.dhl.cz/epravo a získejte do konce roku 50% slevu z přepravného na každou Vaši zásilku. Připravujete nějakou novou službu pro exportéry či další klienty? DHL Express reaguje na stále silnější pozici malých a středních podniků v české ekonomice a přináší pro ně speciální cenové nabídky, díky nimž se jejich postavení ještě zlepší. Nabízíme celou řadu produktů vytvořených speciálně právě pro malé a střední podniky. Zaslání vzorků produktů do zahraničí, poslání nových katalogů s aktuální nabídkou zahraničním obchodním partnerům či jakýkoliv jiný kontakt se zahraničím, pro který je nezbytné využít logistických služeb. To vše pro naše zákazníky zařídíme, přičemž vždy sledujeme stejný cíl, a to minimalizovat náklady s tím spojené. Protože dobře víme, že každá koruna má pro malé a střední podniky hodnotu zlata. Ke každému zákazníkovi, ke každé přepravované zásilce přistupujeme individuálně a snažíme se maximálně naplnit požadavky konkrétního klienta. Někdo u nás hledá především rychlost, jiný klade důraz zejména na bezpečnost a spolehlivost. Nabízíme tak celou řadu služeb: od řešení nouzových situací s doručením tentýž den, přes doručování v garantovanou dobu následující den až po méně urgentní možnosti doručování v určitý den. Navíc díky tomu, že zásilka je přepravována výhradně sítí DHL, můžeme zajistit právě i již zmíněnou a velmi žádanou vysokou bezpečnost pro přepravované zásilky. Jaké největší aktuální trendy v oblasti expresních přeprav spatřujete? A jaký lze očekávat vývoj? Je to právě již zmíněná elektronizace procesů spojených s expresní přepravou a neustálá snaha vylepšovat nabízené služby, tedy poskytovat rychlou, ale zároveň vysoce bezpečnou a především spolehlivou přepravu. Jako logistická společnost pro svět je DHL páteří obchodu a zajišťuje, aby vše, co má být doručeno, skutečně doručeno bylo. Svěřené zásilky mohou obsahovat životně důležité léky, dárek k narozeninám od přítele nebo základ existence podniku ve formě prototypu. Společnost DHL doručuje prosperitu, přepravuje zdraví, podporuje růst a doručuje radost. Každý den spojujeme lidi a zlepšujeme tak jejich život. A jaký vývoj očekávám? Myslím, že se stále častěji budeme setkávat se „zelenou přepravou zboží“, tedy takovou, která bude zatěžovat životní prostředí co nejméně. Již v současné době nabízíme v DHL službu GOGREEN, která právě tyto atributy splňuje, a já věřím v její další rozšíření.