systém veřejné správy ve smyslu § 2 zák. č. 111/2009 Sb., o základních registrech, a tento informační systém, kromě základního registru právnických osob, podnikajících fyzických osob a  orgánů veřejné moci (označován též jako ROS), tvoří také základní registr územní identifikace, adres a nemovitostí (označován též jako RUIAN). Tyto systémy jsou navzájem prostupné, jakákoliv změna v jedné evidenci se projeví ve všech základních registrech. Výhodou jednotnosti údajů v  různých základních registrech pak je i to, že jakákoliv změna údajů ve veřejném rejstříku vyvolaná změnou referenčních údajů [§ 2 písm. b) zák. č. 111/2009 Sb., o základních registrech] v základním registru se zapíše automaticky bez řízení.“ Ze shora uvedeného plyne, že není důvod k výmazu adresy dosavadního trvalého pobytu T. S. zapsaného v obchodním rejstříku. Soud prvního stupně zřejmě v zájmu jednoznačnosti zápisu v obchodním rejstříku rozhodl o výmazu jednatele se dnem vzniku funkce včetně dosud zapsané adresy trvalého bydliště jednatele a znovu jednatele se stejným dnem vzniku funkce a stejnou dosavadní adresou zapsal, zároveň i  s  adresou bydliště jednatele v  zahraničí. Správný procesní postup soudu prvního stupně by byl, pokud by zamítl návrh v části na výmaz dosavadní zapsané adresy jednatele a vyhověl návrhu jen v části zápisu adresy jednatele v  zahraničí. Nicméně výsledek je stejný, tj., že v  obchodním rejstříku je zapsána adresa trvalého bydliště jednatele, která je shodná s údaji o T. S. v informačním systému veřejné správy, a vedle toho je zapsána i adresa jednatele v zahraničí. (Usnesení Vrchního soudu v Praze ze dne 9. 10. 2017, sp. zn. 14 Cmo 137/2017)

Stanovení odměny likvidátora soudem Podle § 195 zákona o. z. platí, že odměnu a způsob její výplaty určuje likvidátorovi ten, kdo jej povolal. Podle § 7 odst. 1 nařízení vlády č. 254/2013 Sb., skončí-li likvidace dříve, než je zjištěna výše likvidačního zůstatku, nebo nedostačuje-li likvidační zůstatek k úhradě odměny likvidátora, náleží likvidátorovi odměna ve výši 1000 Kč. Podle okolností případu lze odměnu likvidátora přiměřeně zvýšit až do výše 20 000 Kč. Na soudu je, aby při stanovení odměny vždy zvážil, zda v konkrétním případě nejsou důvody pro využití zákonné možnosti zvýšení odměn. Odvolací soud s ohledem na likvidátorem provedené úkony směřující k dokončení likvidace a výmazu společnosti z obchodního rejstříku považuje za přiměřenou odměnu ve výši 8 000 Kč. Nelze tedy plně přisvědčit argumentaci odvolatele, který požaduje maximální navýšení odměny (20  000 Kč) za provedení likvidace tzv. „prázdné společnosti“. Takový postup by se nejevil jako spravedlivý vůči likvidacím funkčních společností s  majetkem, závazky a  dluhy, které je třeba vypořádat a  jejich likvidace je tak mnohem náročnější. Tvrzení likvidátora, že likvidace společnosti zabrala 35 hodin

181